.....................



وسواس و نشانه های آن

وسواس و یا OCD

تعریف

اختلال وسواسی-اجباری (OCD) یک اختلال رایج، مزمن و طولانی مدت است که در آن شخص دارای افکار غلط و غلط، وسواس و رفتارهای (اجباری) است که او تمایل دارد تا بارها و بارها تکرار شود.

 

علائم و نشانه ها

افراد مبتلا به OCD ممکن است علائم وسواس، اجبار یا هر دو را داشته باشند. این علائم می تواند در تمام جنبه های زندگی، مانند کار، مدرسه و روابط شخصی دخالت کند.

 

وسوسه ها افکار، تصورات و یا تصاویر ذهنی است که موجب اضطراب می شوند.

 



:: برچسب‌ها: OCD،وسواس،وسواسی,

ادامه مطلب

نوشته شده توسط نیلوفر در یک شنبه 8 مرداد 1396

و ساعت 9:53


بیوگرافی هانس زیمر

بیوگرافی هانس زیمر 

هانس زیمر، آهنگساز آلمانی متولد شده به عنوان یکی از نوآورانه ترین استعدادهای موسیقی هالیوود شناخته می شود، اولین بار در موفقیت موسیقی دنیای موسیقی پاپ به عنوان یکی از اعضای The Buggles موفق شده است. گروه رادیو کشته شده، رادیو ستاره به یک ضربه جهانی تبدیل شد و به عصر جدیدی از سرگرمی های جهانی کمک کرد که اولین موزیک ویدئو او در شبکه MTV  پخش شد.

 

Zimmer وارد دنیای موسیقی فیلم در لندن شد و  در طول همکاری طولانی با آهنگساز مشهور و مربی (استنلی میرز) شد که شامل فیلم My Beautiful Laundrette بود. او به زودی شروع به کار در چندین پروژه انفرادی موفق، از جمله منتقدان برجسته A Apart World، و در طول این سال Zimmer پیشگام استفاده از ترکیب تکنولوژی های موسیقی قدیمی و جدید بود. امروزه این کار او شهرت پدر را به ادغام دنیای موسیقی الکترونیک با ترتیبات ارکستر سنتی به دست آورده است.

یک نقطه عطفی در زندگی حرفه ای Zimmer در سال 1988 هنگامی که از او خواسته شد بارن مرد را برای کارگردان بری لوینسون به ارمغان بیاورد، آمد. این فیلم برای برنده شدن در اسکار بهترین تصویر سال را دریافت کرد و Zimmer اولین جایزه اسکار خود را برای بهترین امتیاز اصلی به دست آورد. سال بعد، Zimmer امتیاز را برای یکی دیگر از بهترین دریافت کنندگان اسکار دریافت کرد، رانندگی خانم دیزی، با بازی جسیکا تندی و مورگان فریمن.

 

 

در حال حاضر دو برنده بهترین عکس را به دست آورده است، در اوایل دهه 90 Zimmer موقعیت خود را به عنوان یک استعداد برجسته با امتیاز برنده جایزه برای شیر شاه جایگذاری کرد. موسیقی متن فیلم به بیش از 15 میلیون نسخه فروخته شده است و او جایزه اسکار برای بهترین امتیاز اصلی، گلدن گلوب، جایزه موسیقی آمریکایی، جایزه تونی و دو جایزه گرمی را به دست آورد. در کل، کار Zimmer برای 7 گلدن گلوب، 7 گرمی و هفت اسکار برای "Rainman"، "Gladiator"، "The Lion King"، "به همان اندازه که خوب می شود"، "The Reacers Wife"، "Thin خط قرمز "،" شاهزاده مصر "و" آخرین سامورایی ".

 

 

Zimmer با تکامل کامل خود در تلاش بود تا تجربیات مربیگری را که تحت هدایت استنلی مایرز به دست آورده بود، تکرار کند. Zimmer با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و محیط خلاقانه حمایتی قادر به ارائه بهترین آهنگسازان به آهنگسازان جوان در موزیکال «موزیکال» در سانتا مونیکا بود. این روش باعث شد تا آهنگسازانی مانند آهنگسازان برجسته مارک مانچینا، جان پاول، هری گرگسون ویلیامز، نیک گلننی اسمیت و کولا Badelt.

 

در سال 2000 Zimmer موسیقی را برای گلادیاتور به ارمغان آورد، که برای نامزدی او اسکار، علاوه بر گلدن گلوب و جوایز منتقدان فیلم انتقادی نیز برای نمره حماسی خود دریافت کرد. بیش از سه میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته و آلبوم دوم "Gladiator: More Music from the Motion Picture" تولید شده است که در برچسب "Universal Classics / Decca" منتشر شده است. دیگر نمرات Zimmer در سال شامل ماموریت: غیر ممکن 2، جاده به ال Dorado و یک قطعه ماندگار، کارگردانی بری لوینسون.

 

برخی از نمرات قابل توجه دیگر او عبارتند از: پرل هاربر، The Ring4 فیلم های ریدلی اسکات؛ مردان کتک زدن، هانیبال، سیاه هویک پایین و تلما و لوئیس، پیانو مارشال در ماشین با پسران و لیگ خودشان، عاشقانه های کوانتین تارانتینو، طلوع خورشید، پشتکار روان هوارد، روزهای تندر، حس اسمایلا از برف و روح متحرک: بی نظیر از Cimarron که برای او نیز چهار آهنگ از بریان آدامز، از جمله گلدن گلوب نامزد شده "اینجا من هستم".

 

Zimmer در 27 فستیوال سالانه بین المللی فیلم فlandر، برای اولین بار در کنسرت با ارکستر 100 قطعه و یک کاپ 100 قطعه زندگی می کنند. Zimmer انتخاب های خود را از کارهای چشمگیر خود را انجام داد، Zimmer نسخه های کنسرت تازه ای از گلادیاتور، Mission: Impossible 2، Rain Man، The Lion King و Line The Red Thin را اجرا کرد. این کنسرت توسط داکا ثبت شده و به عنوان یک آلبوم کنسرت تحت عنوان "بال های یک فیلم: موسیقی هانس زیمر" منتشر شد.

 

در سال 2003، Zimmer 100 نمره فیلم خود را برای The Last The Samurai با تام کروز، که هر دو گلدن گلوب و نامزدی منتقدان فیلم انتقادی را دریافت کرد، تکمیل کرد. در طول سال گذشته، زیمر به کمدی نانسی مایرز Something's Gotta Give، فیلم رویاهای انیمیشن Dreamworks، داستان کوسه ای (شامل صدای ویل اسمیت، رنه زلله، رابرت دنیرو، جک بل و مارتین اسکورسیزی)، و اخیرا جیم بروکس اسپنگلیز با بازی آدام سندلر و چای لونی (که برای او نیز نامزدی گلدن گلوب دریافت کرد) را به تصویر کشیده است. پروژه های آینده او عبارتند از: هواپیما Paramount Weatherman با بازی نیکلاس کیج، Dreamworks ماداگاسکار و تابستان بسیار مورد انتظار وارنر Bros. Batman Begins.

 

افتخارات و جایزه های دیگر Zimmer شامل جایزه معتبر به دست آوردن مؤلفان در ترکیب فیلم از هیئت بررسی ملی و جایزه Frederick Loewe در سال 2003 در جشنواره بین المللی فیلم پالم اسپرینگز می شود. او همچنین جایزه Henry Mancini ASCAP را برای موفقیت در طول عمر به دست آورده است. هانس و همسرش در لس آنجلس زندگی می کنند و پدر 4 ساله است.

www.persianpishraneh.com



:: برچسب‌ها: بیوگرافی هانس زیمر ,

نوشته شده توسط نیلوفر در شنبه 7 مرداد 1396

و ساعت 16:25


چرا ما وقتی غمگین میشویم یک ظرف کامل از بستنی می خوریم؟

چرا ما وقتی غمگین میشویم یک ظرف کامل از بستنی می خوریم؟

یک مطالعه جدید نشان می دهد که احساسات ما می توانند طعم غذا را به طرز متفاوتی درک کنند - و از همه مهمتر، کمتر قادر به ثبت چربی هایی هستند که می خوریم.

 

محققان از دانشگاه وورزبورگ در آلمان نیز دریافتند که زمانی که مردم به خصوص شاد و یا غم انگیز هستند، آنها قادر به تشخیص طعم تلخ، شیرین و ترش هستند.

 

در واقع، پس از تماشای فیلم های احساسی، توانایی شرکت کنندگان در مطالعه برای تشخیص این سلیقه ها 15 درصد افزایش یافت.

آنها از گروه داوطلبان خواسته بودند تا طیف گسترده ای از نوشیدنی های خامه ای حاوی مقادیر مختلف چربی داشته باشند.

قبل از شرکت دادن در مزه، آنها سه کلیپ های ویدئویی متفاوت نشان دادند: یک صحنه شاد، یک صحنه غم انگیز، و دیگری کسل کننده است.

 

افرادی که بسیار احساسی هستند کمتر قادر به تشخیص چربی در غذا هستند. در فیلم Bridget Jones، رنه Zellweger دیده می شود به یک وان بن و جری پس از شکست با دوست پسر خود هیچ غذای چربی را احساس نکرد.

کشف شد که تماشای فیلم خسته کننده هیچ تاثیری بر جوانه های طعم دهنده شرکت کننده نداشت.

با این حال، پس از تماشای فیلم های احساسی، داوطلبان قادر به تشخیص اینکه آیا این نوشیدنی ها دارای چربی زیاد بوده یا نه، کمتر توانستند.

دکتر پل برشلین، همکار نویسنده مطالعه، گفت که او برای کشف احساسات عاطفی شگفت زده شده است به این معنی که افراد کمتر قادر به تشخیص چربی هستند، در حالی که توانایی آنها در درک سایر طعم ها افزایش می یابد.

او توضیح داد که این یافته ها با دیگران سازگاری دارد که به این معنی است که افرادی که از افسردگی رنج می برند قادر به تشخیص سطوح چربی در غذا نیستند.

هنگامی که مردم به خصوص شاد و یا غمگین هستند، آنها 15 درصد توانایی تشخیص طعم تلخ، شیرین و ترش را دارند

هنگامی که مردم به خصوص شاد و یا غمگین هستند، آنها 15 درصد توانایی تشخیص طعم تلخ، شیرین و ترش را دارند

این تحقیق می تواند توضیح دهد چرا این تحقیقات اخیر نشان داده اند که نگرانی های مالی موجب می شود مردم به پوند بروند.

مطالعه ی Watch Watch ها نشان داد که سه چهارم انگلیسی ها نگرانی های خود را در مورد توصیه های رژیم غذایی و رفتارهای ناسالم که موجب افزایش روحیه خود در دوران غم انگیز می شوند، نادیده می گیرند.

در نتیجه، این گزارش ادعا می کند که 18.3 میلیون نفر به علت وضعیت مالی خود به وزن خود رسیده اند.

این تحقیق همچنین نشان می دهد که مردم توسط وسوسه غذاهای ناسالم با قیمت مناسب جذب شده اند - هشت نفر از ده نفر از بریتانیایی ها به دلیل انتخاب غذای ارزان قیمت در انتخاب های سالم، پذیرفته شده اند.

www.persianpishraneh.com



:: برچسب‌ها: چرا ما وقتی غمگین میشویم یک ظرف کامل از بستنی می خوریم؟،بستنی،عصبانی،خوشحال،احساس،ice cream,

نوشته شده توسط نیلوفر در شنبه 7 مرداد 1396

و ساعت 12:22


پنج شنبه پنجم مرداد ماه سال 1396


پنج شنبه پنجم مرداد ماه سال 1396

 

فال روزانه ماه فروردین

اكنون زمان خلاقيت، اجتماعي بودن و روابط احساسي است. به ميهماني هاي مختلفي دعوت مي شويد. بر مشكلات فائق مي آييد. سعي كنيد در انجام كارها سعي تان را بكنيد تا بعداً پشيمان نشويد.

 

فال روزانه ماه اردیبهشت

دیدگاه بسیار خوبی به آینده دارید که این دیدگاه به نفع شماست.بهتر است به خودتان فرصتی بدهید تا جایی که امکان دارد به مسائل با دید واقعی نگاه کنید پیش از آنکه تصمیم بسیار مهمی بگیرید.

 

فال روزانه ماه خرداد

امروز لازم است كمي مراقب باشيد زيرا ممكن است در محيط كار با يكي از افراد خانواده مشكل پيدا كنيد بنابراين بهتر است به زندگي خصوصي تان هم توجه بيشتري داشته باشيد در غير اين صورت محبوبيت خود را از دست مي دهيد. البته انتخاب آن با خودتان است.

 

فال روزانه ماه تیر

اگر دیروز خیلی زورگو بوده اید امروز عواقب آن را خواهید دید.پیشنهاد شما بسیار درست بوده است، اما به ضرر بعضی ها بوده.پیش از آنکه در مورد آن صحبت کنید کمی صبر کنید.

 

فال روزانه ماه مرداد

امروز بسيار خودماني شده ايد و مي خواهيد تا جايي كه امكان دارد، فضايي هماهنگ بيافرينيد. در حال حاضر ممكن است اختلاف با مردم را فراموش كرده و از همراهي آنها بيشتر لذت بريد تا اين كه با آنها دعوا كنيد. اگر شيري مجرد هستيد، تا آن جا كه مي توانيد بيرون از منزل برويد چرا كه ممكن است شخصي بسيار جذاب را ملاقات كنيد. حتي اگر نيمه ديگر خود را پيدا كرده ايد ممكن است بخواهيد كمي آزادانه تر عمل كنيد(ولگردي كنيد)، هرچند عميقاً معتقديد كه اين كار درستي نيست!

 

فال روزانه ماه شهریور

اگر بتوانید در پشت صحنه فعالیت داشته باشید موفق تر هستید.بهتر است دیگران شما را به حال خود بگذارند.اگر کسی بخاطر تلاش های مستمر شما تشکر کند واقعاً شاد می شوید.

 

فال روزانه ماه مهر

امروز پر از حس تفریح و ماجراجویی شده اید که شما را بسیار جذاب ساخته است.شخصی که شما به عنوان یک دوست همیشه روی او حساب می کنید ممکن است امروز وارد جریان زندگی شما بشود و حتی اگر چنین چیزی را دوست نداشته باشید شروع به چابلوسی و تملق گفتن راجع به شما کند.در برخی موارد،ممکن است به دوستی اجازه بدهید که شما را وادار به کاری هیجان انگیز کند که ناگهان باعث گرفتن تصمیمی عالی از جانب شما شود.

 

فال روزانه ماه آبان

امروز مورد علاقه همه هستید.در محل کارتان تشویق می شوید وارتقاء رتبه یا پاداش می گیرید.ازنظر احساس نیز با یک نفر صمیمی تر می شوید.هر روز نمی توانید این هماهنگی و شادابی را داشته باشید بنابراین سعی کنید بهترین استفاده را از روزتان ببرید.

 

فال روزانه ماه آذر

امروز تمايل نشان بدهيد به يادگيري از ديگران چون خيلي چيزها است كه به شما ياد بدهند. اشتباه كردن قسمتي از يادگيري است كه به شما كمك مي كند تا راه براي يك زندگي مستقل و طبق سليقه تان باز شود. و بيائيد صادق باشيم آذريهاي عزيز، رسيدن به آن هدف ارزش كمي تحقير شدن را دارد.

 

فال روزانه ماه دی

امروز سلول هاي خاكستري فعاليت هاي فوق العاده اي دارند. شما ايده هاي خلاقي داريد كه حتي در مورد كارهاي روزمره و خسته كننده هم ايده هاي نويي داريد و ديگران رمز اين موفقيت را از شما مي پرسند. فقط به آن ها بگوييد كه در ستارگان نوشته شده است و سپس لبخند بزنيد.

 

فال روزانه ماه بهمن

روابط شما امروز بسیار درخشان است و به شما کمک می کند که با دیگران روابط خوبی برقرار کنید . اگر یک بهمنی واقعی هستید از این که با کسانی معاشرت می کنید که شناخت خوبی نسبت به شما دارند خوشحال می شوید زیرا نیاز به تعارف نیست و می توانید خودتان باشید.

 

فال روزانه ماه اسفند

ممکن است احساس کنید که زندگی تان به کمی تکان نیاز دارد. می توانید شروع کنید واز روی هستی ایده آلتان تصویری رسم کنید و شما نمی توانید بدانید چه قابلیت هایی را دارید مگر این که خودتان را آزمایش کنید و حالا شما در موقعیت ایده آلتان هستید که ببینید از چه چیز ساخته شده اید.

 

www.persianpishraneh.com

 



:: برچسب‌ها: فال روزانه,

نوشته شده توسط نیلوفر در پنج شنبه 5 مرداد 1396

و ساعت 4:13


روانشناسی رنگ ها و خواص آن ها

روانشناسی رنگ ها و خواص آن ها

وقتی از رنگها صحبت میشه نا خود آگاه تصویری از ترکیب چند رنگ به ذهنمون میاد و انرژی میگیریم. در واقع هرکدوم از رنگها حسی رو به ما منتقل میکنن و تاثیری رو روی ما میذارن.

 

از نظر روانشناسی و خواص روانی رنگها چهار رنگ اصلی وجود داره. قرمز، آبی، زرد و سبز که به ترتیب به بدن، ذهن، احساسات و تعادل بین سه رنگ دیگه مربوطه. در این مطلب میخوایم خواص روانی رنگها رو بررسی کنیم که چهار رنگ اصلیش به شرح زیره

روانشناسی رنگ قرمز

قرمز یک رنگ فیزیکی هست. خواص روانی مثبت این رنگ شجاعت فیزیکی، قدرت، گرما، انرژی، ایجاد حس مبارزه ، تحریک، مردانگی و هیجان هست.
خواص روانی منفی قرمز هم ایجاد بی اعتنایی، پرخاشگری، تاثیر بصری، فشار و تحریک اعصاب هست.

 

این رنگ بلندترین طول موج رو داره و تحریک کننده اس.قرمز رنگی قدرتمنده اگرچه این قدرت از لحاظ فنی قابل مشاهده نیست. این رنگ این ویژگی رو داره که نزدیکتر از اون چیزی که هست به نظر بیاد و توجه مارو در اول به خودش جلب میکنه. برای همین هم هست که در چراغهای راهنمایی کل دنیا از این رنگ استفاده میشه. اثر این رنگ کاملا فیزیکی هست. تحریکمون میکنه و ضربان قلبمون رو بالا میبره و این تصور رو برامون به وجود میاره که زمان سریعتر داره میگذره.این رنگ تحریک کننده، پر جنب و جوش و بسیار دوستانه ست.

روانشناسی رنگ آبی

آبی یک رنگ معنوی است. خواص روانی مثبت این رنگ ایجاد اعتماد، بهره وری، آرامش، وظیفه، ارتباط، منطق، انعکاس و آرامش و همچنین خنکی هست.
و خواص روانی منفی این رنگ ایجاد سردی، فقدان احساسات و کسلی هست.

آبی رنگی از ذهن بوده و اساسا رنگی تسکین دهنده ست و به جای اینکه مثل رنگ قرمز روی ما تاثیر فیزیکی بذاره روی ذهنمون تاثیر میذاره. آبی پررنگ محرک تفکر روشنه و آبی کمرنگ باعث آرامش ذهن میشه و به سکوت دعوت میکته. اشیاء آبی مثل قرمز نزدیکتر به نظر نمیرسند .بارها و بارها در پژوهش ها رنگ آبی، رنگ مورد علاقه در جهان بوده ولی با این حال، می شه این رنگ رو به عنوان های سرد، کسل کننده و غیر دوستانه قابل درک است.

روانشناسی رنگ زرد

زرد یک رنگ عاطفی هست. خواص روانی مثبت این رنگ رو میشه خوش بینی، اعتماد به نفس، برونگرایی، قدرت عاطفی، دوستی و خلاقیت بیان کرد.
خواص روانی منفیش هم بی خردی، ترس، شکنندگی عاطفی، افسردگی، اضطراب و درون کشی هست.

 

طول موج زرد نسبتا طولانیه و اساسا رنگی تحریک کننده ست. البته تحریک کننده عاطفیه و از لحاظ روانی قویترین رنگه. زرد واقعی روحیه و اعتماد به نفس ما رو بالا میبره. در واقع زرد رنگی از اعتماد به نفس و خوش بینی هست و استفاده بیش از حدش یا استفاده تنالیته اشتباه این رنگ در ارتباط با تونالیته های دیگه در یک مجموعه رنگ می تونه اثر عکس داشته باشه و اعتماد به نفس رو کاهش بده یا باعث افزایش ترس و اضطراب بشه. استفاده ما از زرد بهتره کم و سطحی باشه.

روانشناسی رنگ سبز

سبز رنگ تعادل هست. خواص مثبت روانشناسیش هارمونی، تعادل، رفع خستگی، عشق جهانی، استراحت، ترمیم، اطمینان، آگاهی های محیطی و صلح هست.
و خواص روانی منفییش کسالت و رکود هست.

 

وقتی رنگ سبز در مقابل چشم باشه دیگه احتیاجی به تعادل و تنظیم چیزهای دیگر نداره.، بنابراین پر از آسایش هست. وجود این رنگ در مرکز طیفها باعث ایجاد تعادلش میشه . مفهومی که از رنگ سبز برای مردم مهمتر هست اینه که جهان اطرافمون حاوی مقدار زیادی سبز هست و این نشون میده با وجود آب و کمی خطر قحطی این رنگ به ما اطمینان میده. با نگرش منفی این رنگ می تونه رکود رو نشون بده و نادرست استفاده بشه.

 

روان شناسی رنگ مشکی

 مشکی رنگ سلطه و قدرت است. این رنگ برای مد پرطرفدار است چون شخص را لاغرتر نشان می دهد.همچنين شيک و بادوام است.رنگ مشکی همچنين نشان دهنده اطاعت و فرمانبرداری است .

کشيشها رنگ مشکی می پوشند تا اطاعت خود را از خداوند نشان دهند.بعضی از کارشناسان مد می گویند لباس مشکی پوشيدن برای زن به معنی فرمانبرداری از مرد است. لباس مشکی می تواند مقهور کننده باشد، یعنی کسی که لباس مشکی می پوشد منزوی یا شریر به نظر می رسد.شخصيتهای منفی، مانند دراکولاهم، اغلب لباس مشکی می پوشند.

 

روان شناسی رنگ سفيد

تازه عروسان سفيد می پوشند تا مظهر معصوميت و پاکی باشند. رنگ سفيد نور را منعکس می کند و رنگ تابستانی محسوب می شود.رنگ سفيد برای دکوراسيون و مد پرطرفدار است چون یک رنگ روشن و ملایم است، و با همه چيز تناسب دارد. با وجود این، آلودگی روی رنگ سفيد سریع مشخص می شود و به همين دليل پاکيزه نگاهداشتن آن دشوارتر از سایر رنگهاست. پزشکان و پرستاران لباس سفيد می پوشند که نشان دهنده استریل بودن( ضدعفونی شدگی) است.

لطفا از سایت PERSIANPISHRANEH.COM دیدن نمایید



:: برچسب‌ها: رنگ،روانشناسی رنگ ها،خواص رنگ ها،قرمز،آبی،زرد،سبز،مشکی،سفید،لباس،رژ لب قرمز،گل زرد،دکوراسیون,

نوشته شده توسط نیلوفر در پنج شنبه 5 مرداد 1396

و ساعت 3:16


فرستنده موج متوسط (AM)

فرستنده موج متوسط (AM)

طرح پیشنهادی این ماه یک فرستنده ی موج متوسط است که تا شعاع حدود ۵۰۰  متر سیگنال آن قابل دریافت است.

مدار فوق یک نوسان ساز هارتلی است که با ولتاژ۶ ولت تا۱۵  ولت کار میکند.

L1 : حدود ۹۰ دور سیم لاکی mm 0.3  روی ذغال فریت که ابتدا ۴۵  دور پیچیده و یک پریز خارج میکنیم و مجددا ۴۵ دور دیگر به آن اضافه میکنیم.

Q1  : ترانزیستور ۰٫۸  BCL   یا معادل.

R1 : مقاومت  ΩK 470 تا ΩM  ۱٫۲

C1   :خازن عدسی µf 0.01

C2 : خازن متغیر PF    ۵۰۰ ANT

T1  : چوک بلندگو قرمز

 

تاریخ :  ۱۳۹۶/۵/۴

آنتن و امواج

 محمد رضا خلیقی ، کارشناس ارشد مخابرات و الکترونیک.فرستنده موج متوسط (AM)

persianpishraneh.com



:: برچسب‌ها: فرستنده موج متوسط (AM), بازرگانی پرشین پیشرانه, پخش لوازم برقی,

نوشته شده توسط نیلوفر در پنج شنبه 5 مرداد 1396

و ساعت 1:59


آنتن رومیزی | آنتن هوایی | لامپ کملیون | گیرنده دیجیتال | پایه تلویزیون | ش

آنتن رومیزی  |   آنتن هوایی |    لامپ کملیون    |   گیرنده دیجیتال    |  پایه تلویزیون     

|     شارژر باتری    |   آیفون تصویری



:: برچسب‌ها: آنتن رومیزی | آنتن هوایی | لامپ کملیون | گیرنده دیجیتال | پایه تلویزیون | شارژر باتری | آیفون تصویری,

نوشته شده توسط نیلوفر در پنج شنبه 5 مرداد 1396

و ساعت 1:29


انتن و امواج

آنتن و امواج

در سیستم های مخابراتی ،آنتن یکی از مهم ترین قسمت های سیستم میباشد.

لازم به ذکر است که مقاله زیر بر اساس کتاب( آنتن های عملی،نوشته دکتر حجت)و تجربیات اینجانب

به عنوان کارشناس ارشد مخابرات و الکترونیک و بر مبنای سال ها تجربه و تحقیق در زمینه

مخابرات و الکترونیک ،انواع بی سیم ،فرستنده و گیرنده ،تهیه و تنظیم و تقدیم می گردد.

واژه های کاربردی:

 

  • ۱ دی پل: المان اصلی آنتن است که در گیرنده های تلویزیونی به صورت یک سیم خمیده بسته است.
  • ۲ شبکه مچینگ: یک شبکه ی دو قطبی است
  • برای تطبیق امپدانس ، بین آنتن و گیرنده ،برای بازدهی بیشتر.
  • ۳ بوستر: تقویت کننده ی کم نویز است که بلا فاصله بعد از دی پل قرار می گیرد ،
  • و برای تقویت سیگنالهای ضعیف به کار می رود.

نویز

در دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی به دلیل پایین بودن سطح دانش الکترونیک،

سیگنال های تصویری روی باند VLF  و VHF پخش میشد

اما با گذشت زمان  و پیشرفت علم الکترونیک،دستگاه های

فرستنده و گیرنده ی تلویزیونی از باند VHF  به باند UHF  منتقل شدند.

در باند UHF   به دلیل بالا بودن فرکانس حامل ((Carrier،  پهنای باند

و کیفیت بهتری را به دست میدهد.همچنین طول المان آنتن (دی پل) در باند UHF  کوچکتر از باند VHF خواهد بود.

طول آنتن ƛ از فرمول زیر محاسبه می شود:

ƛ = C/F

ƛ = طول آنتن

 =  سرعت نورC

 = فرکانس F  

دی پل ،المان اصلی آنتن است که امواج را دریافت یا ارسال میکند

که در گیرنده های تلویزیونی ،چون با یک پهنای باند وسیع ، سر و کار داریم

لذا المان دی پل باید حتما به صورت افقی و به شکل یک حلقه بسته باشد

(شکل ۱) تا در تمام باند UHF  یک بهره (Gain)خوبی به دست اوریم.

لازم به ذکر است که یک آنتن  ۶ db بیشترین  بهره را به ما میدهد.

 

یکی از روش های تست آنتن :

  • برای تست آنتن ،بهترین روش، اعمال سیگنال به آنتن
  • و اندازه گیری میزان انتشار انتن میباشد.(که میزان موج برگشتی به دستگاه باید صفر باشد)
  • به عبارتی همه موج اعمال شده به انتن باید در فضا منتشر شود.

 

 

  • برای اتصال آنتن به دستگاه (چه فرستنده و چه گیرنده ) حتما باید
  • یک سیستم مچینگ (تطبیق امپدانس)وجود داشته باشد
  • که یک تطبیق امپدانس بین (دی پل ۳۰۰ Ω بالانس) به گیرنده
  • با آمپدانس ( ۷۵ Ω غیر بالانس) برای به دست آوردن بیشترین انتقال
  • سیگنال بین گیرنده و آنتن به وجود می آید.
  • در مواردی که سیگنال دریافتی ضعیف است،باید از بوستر نیز استفاده شود.

 

 

در تستی که روی انواع انتن گیرنده تلویزیونی در مرکز تحقیق و توسعه ی موسسه (پرشین پیشرانه)انجام شد،

چندین آنتن به روش بالا با اعمال یک سیگنال  UHF ، با دستگاه سیگنال ژنراتور مارکنی

نشان داد که (آنتن لالی) با رعایت کلیه اصول مخبرات ،بیشترین بهره را به ما می دهد،

و برای گیرنده های تلویزیونی آنالوگ یا دیجیتال ،مناسب ترین آنتن تلویزیونی آنتن لالی میباشد.

 

تاریخ: ۰۲/۰۵/۱۳۹۶      

 

  محمد رضا خلیقی ، کارشناس ارشد مخابرات و الکترونیک. آنتن و امواج آنتن .

perianpishraneh.com



:: برچسب‌ها: بازرگانی پرشین پیشرانه, آنتن رومیزی, آنتن و امواج, پخش لوازم برقی,

نوشته شده توسط نیلوفر در چهار شنبه 4 مرداد 1396

و ساعت 12:22


Eye tracking study

رد یابی چشم یا  eye tracking study در واقع یک پروسه هست که چندین مرحله دارد.این نیست که فقط چشم را دنبال کند.این هست که ببیند سایز قرنیه شما  چه قدر یا فرکانس پلک زدن شما چه قدر است که با دستگاه های مخصوص این  کار را می کند.

 

این دستگاه متشکل است از یک مانیتور 22 اینچی برای ارائه محرک، دستگاه دریافت کننده امواج مادون قرمز برای ثبت حرکات چشم با سرعت نمونه برداری 120 هرتز در ثانیه، نرم افزار iview X برای ثبت حرکات و تغییرات چشم، نرم افزار experiment center برای طراحی آزمایش و نحوه ارائه محرکها و نرم افزار begaze برای تحلیل داده های ثبت شده. این دستگاه مقادیر خطای اندازه گیری محل تثبیت های چشم را نیز محاسبه کرده و گزارش می کند و به این ترتیب کوشش های آزمایشی دارای خطای زیاد قابل تشخیص بوده و می توان آنها را از تحلیل کنار گذاشت.
محرکهای قابل ارائه توسط این دستگاه اعم از عکس، متن، فیلم، صفحه وبسایت و ... می باشند. این دستگاه قابلیت تعریف AOI های متنوع و همزمان را داراست و علاوه بر آن خروجی های متنوعی به دست می دهد که شامل داده های عددی، بازبینی مجدد، heat map، scanpath، و تحلیلهای گرافیکی جالب دیگر است.

از کاربرد های eye tarcking این هست که ببیند چشم کجاها بیشتر کار میکند و کجا ها بی حرکت میمونه و یا دقت بیش تری دارد.

مثلا در کتاب خواندن یا کلا یک تکستی را خواندن این طوری نیست که چشم به صورت پیوسته از یک کلمه به کلمه ی دیگه بره یا جمله به جمله  ی دیگه بره چشم صبرمیکنه  و در یک سری نقاط هست که چشم  pause  میکنه.

و دانشمندان به دنبال همین رفتند که چه نقاطی باعث می شود که چشم توقف کند و این توقف چه قدر طول می کشد؟

امروزه خیلی از  جلد مجله ها و یا مقاله ها  و سایت ها بر اساس eye tracking  طراحی می شوند.

مثلا در یک سایت fashion  که مثلا یک مدلی هست که یک لباسی پوشیده حالا باید بررسی کنند این عکس مدل باید کجای سایت باشد تا بیشتر به چشم دیگران بیاد و معلوم باشه. به طور کلی بیشتر به چشم بیاید. یا مثلا قیمت لباس را کجای آن قرار بدهند که بهتر باشد.روی لباس باشد یا زیر لباس.

و البته یک سری نرم افزار هایی هم وجود دارد که از طریق دوربین این کار را انجام می دهند.و برخی از گوشی های سامسونگ این نرم افزار را پشتیبانی می کنند.

ما در زندگی روزمره خود بیشترین استفاده را از حس بینایی خود میکنیم.

و این که چه طوری از این چشم خود استفاده میکنیم، اگر در موردش تحقیق کنیم می توانیم حتی دانایی خودمان را در مور آن بیشتر کنیم و در علم وتکنولوژی از ان  استفاده کنیم.

 

www.persianpishraneh.com



:: برچسب‌ها: eye tracking study،خواندن؛ ردیابی چشم؛ ردیاب چشمی؛ حرکات چشم؛ روانشناسی زبان ,

نوشته شده توسط نیلوفر در سه شنبه 3 مرداد 1396

و ساعت 13:58


دورهمی


نوشته شده توسط نیلوفر در سه شنبه 3 مرداد 1396

و ساعت 12:25



.:: Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by persianpishraneh ::.
.:: Design By :
wWw.loxblog.Com ::.




به وبلاگ من خوش آمدید




نیلوفر




LED
کلید مینیاتوری
تلفن پاناسونیک
درب بازکن های صوتی و تصویری
هواکش و تجهیزات تهویه
فتوسل
برق صنعتی
پایه تلویزیون
شارژ باتری
لامپ کملیون
باتری کملیون
محافظ برق
آیفون تصویری
گیرنده دیجیتال
آنتن هوایی
آنتن رومیزی
کالای دیجیتال
اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازرگانی پرشین پیشرانه و آدرس persianpishraneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا












بازرگانی پرشین پیشرانه , پخش لوازم برقی , آنتن رومیزی , پخش لوازم الکتریکی , آفر الکترونیک , افر الکترونیک , افر , طرح کسب و کار و مورد های غیر چشم پوشی , دیجیتال , بازرگانی پرشین پیشرانه , پخش لوازم برقی , پخش لوازم الکتریکی ,لاله زار ,لاله زار نو ,لاله زار شمالی ,پایه تلویزیون ,پایه ثابت ,پایه متحرک ,تی وی جک , tvjack , @persianpt,@persianpishraneh,persianpt@,persianpishraneh@ انتن رومیزی ,آنتن رومیزی ,انتن ,آنتن,لالی الکترونیک , , آنتن لالی مدل ۲۵۲-LE،آنتن رومیزی،بازرگانی پرشین پیشرانه،پخش لوازم برقی , نحوه ی اتصال کابل آنتن , تست محافظ برق, تعمیر محافظ, تعمیر محافظ برق, محافظ برق, محافظ ولتاژ, مشکلات محافظ برق , آنتن،انتن،آنتن رومیزی،بهترین آنتن رومیزی،قویترین آنتن رومیزی،آنتن دیجیتال با گیرنده قوی ,




»تعداد بازديدها:
»کاربر: Admin

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: